V Unescov projekt Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči, smo se prijavili prvič. Ta projekt nas je zelo pritegnil, saj ogromno časa z otroki preživimo prav v naravi. Naš vrtec je na podeželju in je obdan s prelepo naravo, predvsem gozdovi, travniki in polji. Z otroki zelo radi zahajamo v bližnji gozd, saj jim gozd ponuja sprostitveni prostor, tam se lahko otroci sproščeno igrajo. Njihova igra je predvsem s kamenčki, vejicami, listjem, zemljo … Otroci radi raziskujejo v gozdu, se sproščajo na različne načine in se preprosto zabavajo. Naravno okolje in svež zrak zelo pozitivno vplivata na njih, saj so veliko bolj umirjeni in tudi počitek potem je bolj kakovosten.

Otroci razvijajo cilje in krepijo spretnosti s področja narave, predvsem pa krepijo tudi naravne oblike gibanja. Skozi igro se preizkušajo s plezanjem, hojo, preskakovanjem čez veje/debla, tekanjem … razvijajo tudi čutila, s tem ko vonjajo gozd, vejice/debla, okušajo/tipajo plodove, poslušajo zvoke, petje ptic, opazujejo svetlobo.

Veliko časa preživimo v gozdu in ob gozdu. Otroci ob vprašanju, kam bi šli danes, se odgovor glasi »Gremo v šumo«.

Mentorica Natalija Štottl

Z učenci smo gozd obiskali večkrat, ob različnih priložnostih, dejavnostih pri pouku in različnih predmetih (LUM, SLO, interesna dejavnost, razredna ura, ura za socialno učenje ipd.).

Veliko so povedali o gozdu.

»Nabiram rože za mamo.«
»Gugal sem se, okoli mene so rožice.«
»V roki imam rože, nabrala sem jih  v gozdu.«
»Mi gremo malo po svoje!«
»Z vejami lahko tudi pišemo.« 
»Poglej učiteljica, moje ime!«
»Bukev ali bor?«
»To je tako zanimivo!«

Ko smo se po pravljici o Zlatolaski in treh medvedih odpravili v gozd, je učenka 3. razreda naredila Zlatolasko. Povedala ni nič. Slike pove dovolj.  Pokukaj v galerijo. 

»Mi pa smo pogumni in plezamo po deblih!«

Po uri MAT, ko smo merili z nestandardnimi enotami, so učenci takoj premerili podrta drevesa in vsak je želel s svojimi koraki izmeriti dolžino debla.

Učenci se v gozdu sprostijo, umirijo, pozabijo na nesoglasja in se povežejo. Povedo naslednje:

»Všeč nam je, ko gremo v gozd!«
»Iščemo prve zvončke!«
»Napisal sem, da smo v gozdu našli zvončke.«
»Vsi smo preplezali deblo!« 
»Izdelali smo DREVESNEGA MOŽA.«
»Izdelali smo  GOZDNEGA ZMAJA!«
»Kako dolgoooooo deblo smo videli! To drevo je bilo zelo visoko!«
»Skrili smo se! Učiteljica nas je iskala!«

Z učenci sem bila v gozdu mentorica Alenka Tancoš.